+ Yorum Gönder
Her Telden ve Hobiler Bölümünden ahşap seramik boyama ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. Fatal
    Özel Üye


    ahşap seramik boyama





    ahşap seramik boyama Forum Alev
    ahşap seramik boyama mumsema.net

    Ahşap,seramik Ve Cam Boyama çalişmalarinda Temel Teknikler

    1- Dekupage

    * Resim Dekupage ve Boyutlu Dekupaj
    * Peçete Dekupage ve Boyutlu Peçete çalışması
    * Yalancı mozaik
    2- Transfer
    * Ahşap,seramik,cam ve kumaş üzerine
    3- Çatlatma Teknikleri
    * Boya Çatlatma( Çalışma tekniğini aşağıda bulabilirsiniz)
    * Cila Çatlatma ( Mozaik Çatlatma)(Çalışma tekniğini aşağıda bulabilirsiniz)
    * Crocodil Çatlatma Çalışma tekniğini aşağıda bulabilirsiniz)
    4- Eskitme Teknikleri
    * Antiquine ile eskitme
    * Boya ile eskitme
    * Mumlu eskitme
    * Pudralı eskitme
    * Zift ile eskitme
    * Alkollü eskitme
    5- Mozaik Tekniği
    6- Rölyef Pasta ile Doku Teknikleri
    * Deniz dalgası
    * Avokado tekniği
    * Serbest desen çalışması
    * Rölyef pasta ile stencil çalışması
    7- Varak Çalışmaları
    * Yaprak varak
    * Folyo (Foil Bond) Varak
    * Boyutlu varak
    8- Sedef Çalışması
    9- Stencil Tekniği
    10- Doku Çalışmaları
    * Ahşap doku
    * Peçete doku
    * Budak doku (Wood Grainer)

    * Yumurta kabuğu dokusu


    * Mermer doku (Marble Effect)
    * Granit Pul ile effect oluşturma
    * Patina
    * Timsah derisi
    * Vitray Çalışması
    * Porselen Boyama
    * Petal Porselen


    İLERİ DÜZEY ÇALIŞMALAR ONE STROKE TEKNİĞİ


    1- Bavyera gül
    2- Köşeli Gül
    3- Papatya
    4- Menekşe Çiçek Ve Yaprakları
    5- Trompet Çiçeği
    6- Sarmaşık
    7- Ayçiçeği
    8- Kelebek
    9- Basic Flower
    10- Manolya
    11- Yeşil yaprak çeşitleri
    12- Yabani gül
    DOKUMA RESİM (TAPESTRY) SANATI

    Bu sanat dalı ve tekniği özgün el dokumacılığı içinde yer almaktadır.Büyük bir sabır ve zaman isteyen bu dal günümüzde elle dokunmaktadır ve hiç bir zaman mekanik,fabrikasyon hale gelmemiştir.Tapestry sanatı devamlı atkı ipliklerinden oluşan bir düz dokuma türüdür.Karakter ve yapıları eşit olmayan iki grup atkı ve çözgü iplikleri beraber kullanılır.Tapestry dokuma tekniğinde atkı ve çözgü sistemi kullanılır.Doku gelişirken el aletleriyle sıkıştırılan üst üste enine atılan atkılar çözgüyü kapatarak doku yüzeyine egemen olur.Yüzeyde çözgü iplikleri görünmez ancak dokumanın arkasındaki birleşim yerlerinde görülür.
    Çözgü : Çok sıkı olarak dokumanın uzunluğu boyunca çekilen,birbirine paralel olan dikey ipliklerdir.
    Atkı : Yatay ipliklerdir.Çözgünün altından ve üstünden geçerek ard arda bir düzenek oluşturur.Ortaya çıkan desen çeşitli renk,çeşit ve kalınlıktaki yünlerin ürünüdür.
    DERİ RÖLYEF


    Kalın tabaka halindeki deri üzerine özel el aletleri ile çalışılan bir rölyef türüdür.Genellikle çerçeve kenarları,kitap kapağı olarak tasarlanıp uygulanır.










  2. Fatal
    Özel Üye





    ÇALIŞMALARINIZDA SİZE YOL GÖSTERECEK İPUÇLARI VE GENEL BİLGİLER

    Ahşap ve Seramik Boyamada Dikkat Edilecek Noktalar
    " Boya çatlatma çalışmalarınızda ----le Glaze'den sonra sürdüğünüz metalik boya çatlamaz
    Antik çatlatma tekniğinde obje boyandıktan sonra çatlatmadan önce dekupaj uygulanırsa çok şık bir çalışma ortaya çıkar
    " Stencil çalışmalarında mutlaka gölgelendirme yapılmalıdır
    " Küflü eskitme çalışmasında objenin havadan,sudan ve güneşten nerelerinin etkilendiğini mutlaka hesaplayarak çalışın.En son obje 24 saat sonra kesinlikle MAT vernikle verniklenir
    " Yumurta kabuğu çatlatmada step1 ve step2 ters yönlerde sürülür.
    " Mozaik sıvısı üzerine asla vernik sürülmez.Aksi takdirde matlaşır.Sıvı uygulanmadan önce objenin tüm işlemlerinin bitmiş ve verniklenmiş olması gerekir
    " Patina tekniğinde iri gözenekli deniz süngeri tavsiye edilir
    " Cila çatlatma çalışmasında objenin tamamen bitmiş ve enaz 3 kat yat verniği ile verniklenmiş olması gerekir
    Objenin çatlatıldığı yerin asla rutubetli olmaması gerekir Mümkünse güneşte
    çatlatılmalıdır.Eğer obje çatlamadıysa en az 30 cm mesafeden fön makinesı ilk çatlak görününceye kadar tutulabilir
    " Varak çatlatmada gümüş varak tavsiye edilir
    " Cam ve Ayna üzerine transfer yaparken;Obje üzerinde transfer yapılacak yer belirlenir ve 1.kat Glass Tile Medium sürülür ve 4 saat kurumaya bırakılır.2.kat Glass Tile Medium sürülür ve 48 saat sonra transfer resmi yapıştırılır
    Mum üzerine çalışırken 1.kat Glass Tile Medium sürülür.4 saat sonra 2kat medium sürülür.Kuruduğunda uygulamaya hazırdır.
    " Dekupaj çalışmalarında fotokopinin arkası hafifçe zımparalanmalıdırBu sayede obje ve
    Resim arasındaki kot farkı enaza indirgenmiş olur
    " Ham malzemenizin kalitesi çalışmalarınızı doğrudan etkiler.Kaliteli objeler ile çalıştığınızda emeğiniz ve zamanınız boşa gitmeyecektir
    " Zemin boyamalarında son kat boyayı sürmeden bir öncekinin çok iyi kuruduğundan emin
    Olmalısınız.Aksi takdirde fırça izleri oluşacaktır
    " Zemin boyanızı çabuk kurutma amacıyla fön makinesı kullanmayınÜstte oluşan kabuklanma sizi aldatır ve tekrar boyamaya çalıştığınızda çalışmanız bozulur.UNUTMAYIN Kİ en iyisi DOĞAL KURUTMAdır.Bu boyanın zemine daha iyi tutunmasını sağlar
    " Boyamaya başlarken önce astar boya kullanmak size zaman kaybettirir.Onun yerine seçtiğiniz renkle 2 kat boyayabilirsiniz
    " Ekonomik olması amacıyla ucuz malzeme ve boya kullanmak yerine daha kaliteli malzeme kullanmanız ve kaliteden ödün vermemeniz sizin yararınıza olacaktır.Böylece çalışmalarınız daha uzun ömürlü ve dayanıklı olacaktır
    " Ahşap objelerde 1.kat boyanın ardından zımpara yapılmalıdırSeramik objelerde ise zımpara işlemi yapılmaz
    " GÜVENLİĞİNİZ İÇİN Sentetik boya(yağlı boya) ve tinerle çalışırken bulunduğunuz ortamda sigara içmeyin ve mümkünse ortamı havalandırın
    " Transfer çalışacağınız yüzeye mutlaka beyaz boya uygulamalısınız
    " Cam objelerle çalışmaya başlamadan önce mutlaka deterjanlı su ile yıkanıp alkol ile silinmelidir.Alkol bulunamadığında sirke ile silebilirsiniz
    " Transfer çalışmalarında yapıştırma ve soyma aşamaları arasında en az 24 saat olmalıdır
    " Peçete doku çalışmalarında zeminin pastel tonlarda boyanması tavsiye edilir
    " Fırçalarınızın uzun ömürlü olması için uzun süre su içinde bırakmayın ve her çalışma sonunda mutlaka kılları aşağı bakacak şekilde ılık sabunlu su ile temizleyip açık havada kurumaya bırakın.
    GENEL BİLGİLER
    Fırçalarınızı Seçerken Dikkat Etmeniz Gereken Hususlar:
    Desen çalışmalarınızda başarılı olabilmeniz için fırçanın kalitesine,amacınıza uygun olup olmadığına dikkat etmelisinizFırçanızı satın alırken;
    " HALKA : Fırçanın sapı ile kılların sıkı bir şekilde bir arada tutulmasını sağlar.İyi bir halka lekesiz ve bozulmayacak metalden olmalıdır
    " KILLAR : İyi bir fırçanın kılları sabit,sıkı ve biçimli bir uca sahip olmalıdır
    " SAP : Suya dayanıklı,kolay temizlenebilmesi için lake veya cilalı olmalıdır

    Kara Kalem Ve Desen Çalışmalarınız İçin Kalem Satın Alırken Dikkat Etmeniz Gerekenler
    "HB Kalemler : Ne sert ne yumuşak,orta düzeyde kalemlerdirGölgelendirme yapmak için uygun değildir.
    " B Kalemler : B serisi bu kalemle başlar.Koyu çizgi elde etmede kullanılır.Derece yükseldikçe kalem ucu yu
    muşar ve daha koyu gölge elde etmeyi sağlar.
    " 2B Kalem : Desen çizmek ve gölgelendirme yapmak için idealdirler
    " 4B Kalem : Kalın dış çizgiler ve çok koyu gölgeler elde etmek için kullanılırlar.Yoğun gölgeler için idealdirler
    FIRÇA ÇEŞİTLERİ
    1 - Küçük ve Geniş Fırçalar: Suluboya fırça dizileri çok ince çizimlerde kullanılan 0000 nolu fırça ile başlar
    Çok geniş olan No:20'ye dek uzanır
    2 - Yuvarlak Fırçalar: Bu fırçaların yüksük kısmı yuvarlak olup çok popülerdir.Geniş olanları sulu boyaları yaymakta ve geniş alanların boyanmasında kullanılır.Nokta uçlu olanları ise ince detay ve çizgilerin boyanmasında kullanılabilmektedir

    3 - Yassı Yada Kesik Uçlu Fırçalar : Bu fırçalar yassı bir yüksük ve kare kesimli kıllara sahiptir.Geniş kıllar boyanın kısa vuruşlarla uygulanmasında ve geniş alanlara yayılmasında kullanılır.Fırçanın dar kenarı ise ince çizgileri yapmakta kullanılır. One Stroke(Tek Darbe) çalışmasında bu fırça grubu kullanılmaktadır.

    4 - Fındık Fırça: Yassı ve yuvarlak fırçalar arasında yer alırlar.Yassı bir yüksük ve dik kılları vardır.Diğer fırça türlerinin fonksiyonlarını birleştiren bir yapıya sahiptir.

    5 - Yelpaze Fırçalar: Genişçe dışa açılan kıllara sahiptir.Boyaları pürüzsüz bir şekilde birbirine karıştırmak için kullanılır.

    6 - Samur Fırçalar: Bu fırçalar güçlü ve esnek olur.Piyasadaki en iyi sulu boya fırçaları samur olanlardır.Bu fırçalar samurun kuyruk kıllarından yapılmaktadır. Fırçaların esnek olması çalışırken fırçaya hakimiyet sağlar ve boya kontrollü biçimde uygulanır. Ayrıca
    dayanıklıdır ve şekillerini uzun süre korurlar. Eğer uygun koşullarda saklanırsa ömür boyu kullanılabilirler.

    7 - Detay Fırçası: Uzun ve sivriltilmiş bir uca sahip bu fırçalar tüm çizgisel işlerin yapılmasında,özelliklede hat sanatı gibi sanatlarda kullanılır.
    RENKLERİN DİLİ
    Çalışmalarınızda renk seçimlerinizi yaparken,renk uyumlarına dikkat ederken aynı zamanda renklerin insanlar üzerinde bıraktıkları etkileri de göz önüne alırsanız dört dörtlük bir çalışma ortaya çıkacaktır.Böylece çalışmalarınız hem göze hem de ruha hitap edecektir.

    " BEYAZ ;, istikrarı, devamlılığı, masumiyeti ve saflığı simgeler.Aynı zamanda uzaklaştırıcı,rahatlatıcı,genişletici etkisi vardır.
    "KAHVERENGİ ; gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. Kahverengi insanı hızlandırır. İnsanlar üzerinde canlılık hareketlilik etkisi bırakır . Kahverengi toprak rengidir.

    KIRMIZI ;hareketli, kıpır kıpır insanlar için en ideal renktir. Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır.Yakınlaştırıcı ve hırslandırıcı etkisi de vardır.
    " LACİVERT; sonsuzluğu ve otoriteyi temsil eder. Lacivert, kozmik bir renk olarak kabul edilir. Özellikle önemli iş görüşmelerinde tavsiye edilen bir renk tonudur kendilerini çok daha. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.
    " MAVİ ;en dinlendirici renktir. Mavi renk gökyüzünün ve geniş ufukların, denizin simgesidir.Mavi insanlar üzerinde yumuşaklık, sevecenlik tazelik gibi etkiler yaratır. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Huzur verir ve kişinin gerginliğini azaltır.Aynı zamanda uzaklaştırıcı,soğuk,durağan,sıkı,bitişik,pasif ve pratik bir renktir.
    "MOR ; Konsantrasyon sağlamak için mor'dan daha iyi bir renk bulunamaz! Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder. Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını korkuttuğu saptanmıştırPasif,arzulayıcı,susatıcı,garipsenen ve genişletici etkileri vardır
    " PEMBE ; uyum, neşe, dişilik ve sevecenliği ifade eder.İlkbahar ve yeni açmış çiçeklerin kokusudur. Rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir diye. Pembe aynı zamanda çocuk rengidir. Ayrıca koyu pembenin yakınlaştırıcı,pasif,temin edici,ağır ve aracı etkisi vardır.

    "SARI ;sıcak ve uyarıcı özellikleriyle insanları daha dinamik ve neşeli olmaya teşvik eder Zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin sembolüdür. Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidirSonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür. Yakınlaştırıcı,teşvik edici ve davetkar bir renktir

    TURKUAZ ; Bu renkle neşeli ve sakin duyguları aynı anda yaşamak mümkündür
    " YEŞİL ; Doğanın ve baharın rengidir, insanlar üzerindeki etkisi tartışılmazdır Güven ve huzur verir Yaratıcılığı körüklerAyrıca huzuru ve üretkenliği temsil eder. Güven ve rahatlık veren bir renktirYeşil tabiatta hakim olan bir renk olduğu için rahatlatıcı ve sakinleştirici etkisi de büyüktür. Yeşil rengin ağırlıklı kullanıldığı yerlerde üretkenlik artar… Huzuru ve üretkenliği temsil eder. Güven ve rahatlık veren bir renktir Yeşil tabiatta hakim olan bir renk olduğu için rahatlatıcı ve sakinleştirici etkisi de büyüktür Uzaklaştırıcı,soğuk,durağan,rahatlatıcı ve dinlendirici bir renktir

    SİYAH ; Gücü ve tutkuyu temsil eder Hırsın da bir ifadesidir Fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır Işığı yok eder. Konsantrasyonu en çok getiren renktir
    RENKLER HAKKINDA ÖZET GENEL BİLGİLER

    ANA RENKLER
    Kırmızı, Mavi, Sarı

    ARA RENKLER
    Yeşil, Turuncu, Mor

    TARAFSIZ ( NÖTR ) RENKLER
    Beyaz, Siyah, Gri

    KARŞIT RENKLER
    İki ana rengin karışımıyla ortaya çıkan ara renk, karışıma katılmayan ana rengin tamamlayıcısıdır. Aynı zamanda birbirinin gerçek gücünü ortaya çıkartıp birbirlerini harekete geçirdiklerinden birbirlerine karşıt renklerdır
    Kırmızı: Tamamlayıcısı Yeşil
    Mavi: Tamamlayıcısı Turuncu
    Sarı: Tamamlayıcısı Mor
    DEKORATİF BOYAMADA KULLANILAN BOYALAR

    * Akrilik Boyalar : Dayanıklı ve uzun ömürlüdürler.Dekoratif eşya üretiminde ve boyacılıkta kullanılan su bazlı bir boyadır.Plastik boyanın ana malzemesinin(movilith)boya pigmentleriyle karıştırılması yoluyla yapılır.Akrilik boya ile kağıt ve karton üzerine çalışabileceğiniz gibi tuval,ahşap ve seramik üzerinede çalışabilirsiniz.Akrilikler çabuk kurur,dayanaklı ve esnektir.Kuruduktan sonra üzerine vernik uygulanmalıdır.Akrilik boyaların sanatçılar ve endüstride çalışanlar için düşük gramajlı ambalajları piyasada bulunmaktadır
    * Yağlı Boyalar :Kaygan boyalardır.En çok kullanılan bağlayıcı yağ keten yağıdır ve bu yağ keten bitkisinin tohumlarından elde edilirBoyayı inceltmek ve akışkan hale getirmek için Keten yağı ve terebentin eklenir.Tiner boyanın matlaşmasına sebep olmaktadır










+ Yorum Gönder

Hızlı Cevap Hızlı Cevap


:
seramik eskitme tekniği
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
islami Siteler Mumine